- To danske stjerner til Bond
"Når der filmes bliver han helt elektrisk"
- Eva Green om instruktør Martin Campbell i Jyllands-Posten
Flemming Østergaard til B.T. 2006.
-
- Quantum of Christensen
https://jyllands-posten.dk/kultur/film/ECE3919248/ny-007film-hedder-quantum-of-solace/ 24. janaur 2008.
2008 - roger moore til bryllup hos marie og joachim
https://www.dr.dk/presse/james-bond-gallakoncert-dr-big-band-featuring-szhirley
https://fyens.dk/kultur/nephew-skal-ogsaa-doe
QUANTUM OF SOLACE (11) – Quantum of Solace – Filmcompagniet – England/USA 2008
Cinemaxx 7.11-22.1, Empire 7.11-18.12, Falkoner 7.11-8.1, Imperial 7.11-11.12, Metropol 7.11-15.1, Palads 7.11-12.2, Park 7.11-30.11.
Den forøgede produkt placement problematik blev taget op. Det, der for Ian Fleming i bøgerne havde været et litterært greb, der var nu big buisness
casiono raoyle tjente 448 millioner - barbara brovcoli og michael Wilson
- der har imperet efter far, albert r broccoli laver nye forretninger
før quantum of solace - det er ikke nok at se hvad han kører og drikker
han er gået fra rolex til omega - kritiske røster spørger om man kan
blande reklame og kunstneriske produkter - hvor går grænsen - hvornår
bliverdet for meget -
"bond har altid været en stilbevist herre - og
altid såkaldte produkt beskriveler i bonds univers. det sørgede ian
fleming for, for han beskrev hyppigt, hvad hans helt drak, eller hvad
han kørte rundt i - i romanerne en bentley" - men hvad der var et
litteræt greb udnyttes nu i reklame og film og tv branchen - de kan gøre
det uden den vedvarende odeeur af at have solgt ud - det gøres af alle -
ketty perry reklamere for nokia i videoen i kissed af girl, fergie
synger om tøjmærkes candies, og P diddy skriver pass the courvoiisier -
om cagnacken - i usa er det nødvendt for tv serier som weed og entourage
-ellers ingen indtægter og sponsorater. bond appelerer til bredt
spektrum - unge som ældre - sog mest mænd på 40-60 - heinekn bruges som
makedsføring i supermarkederne. daniel craig siger, at det ikke kunne
lade sig gøre at lave bondfilm på det nivaeu hvis ikke sponsorerne kom
med produkt placement penge. indiretke har vi forbrugere en del af
anvaret når vi automatisk forventer at den næste blivefr endnu mere
spektakulær. Barbara broccoli siger - "det er ikke publikum, der klger,
men mere pressen der kritiserer" kvalmegræsen blev nået i pierce
brosnans die another day - der fik øgenavn buy another day - havde 20
brands og 70 millioner dollars værd i produkt placement. det var rekord i
2002 - men sex og the city har passeret med 25 modedesignere, otte
modeforretinger syv elektronikfirmaer syv bøger og fødevaremærker , fem
kosmetik firmaer og tre bilmærker samt et flyselskab. - lektien er lært
- bond havde kun seks brands i casino roayle - samme antal i quantum -
færre firmaer men større summer. Marc Foster, instruktør, har ikke
arbejdet med product placemnet, og var skeptisk - men han har kunsterisk
frihed, som producerne har overholdt. - men bondfilmene er ikke enste -
wil smith pr for converse i I,robot, tom cruise for american express
rebok og gap i minority report - robert downey jr kører audi i iron man -
medieforskere spår at fænomenet tredoblet i 2010 - grænserne udviskets
så forbrugerne skal forblive vågne
-
Caspermax ©