Minimalisme med Mads Mikkelsen
En ny æra for Bond-plakater - og filmplakater generelt - slog igennem i det nye årtusinde.
Det kreative, prisvindende PR-bureau Empire Design med hovedsæde i New York og London kom til at stå for 007's ansigt udadtil. Og med Daniel Craig som en mere upoleret Bond i 2006's Casino Royale blev stilen minimalistisk.
Digitaliseret PR
På teaserplakaten, der annoncerede den danske premiere den 24. november 2006, var Craigs navn ikke nævnt i overskriften.
Titlen lod grafisk de to O'er i CasinO ROyale flugte med det første nul i 007 og viste den nye Bond med en bundet butterfly ved et spillebord.
Den gamle Walther PPK med lyddæmper var tilbage, ligesom det var tydeligt, at Craig på det digitaliserede billede, taget af Greg Williams, bar et Omega Seamaster Diver-ur.
Trods minimalismen fik mærkevareproducenterne stadig deres budskab placeret.
En anden plakat, målrettet det danske marked, havde Mads Mikkelsens Le Chiffre poserende i bunden.
Den er sjælden og derfor ikke prissat.