Minimalisme med Mads Mikkelsen
En ny æra for Bond plakater - og filmplakater generelt - slog igennem i det nye årtusinde.
Det kreativt, prisvindende PR-bureau Empire Design med hovedsæder i New York og London, kom til at stå for 007s ansigt udadtil. Og med Daniel Craig som en mere upoleret Bond i 2006's Casino Royale blev stilen minimalistisk.
Digitaliseret PR
På teaserplakaten, der annoncerede den danske premiere 24. november 2006, var Craigs navn ikke nævnt i overskriften.
Titlen lod grafisk de to O'er i CasinO ROyale flugte med det første nul i 007, og viste den nye Bond med bundet butterfly ved et spillebord.
Den gamle Walther PPK med lyddæmper var tilbage, ligesom det var tydeligt, at Craig på det digitaliserede billede, taget af Greg Williams, bar et Omega Seamaster Diver ur.
Trods minimalismen fik mærkevareproducenterne stadig deres budskab placeret .
En anden plakat, møntet på det danske marked, havde Mads Mikkelsens Le Chiffre poserende i bunden.
Den er sjælden, og derfor ikke prissat.